4. Rikstäckande tjänster med lokal förankring
Culligan Storkök har 14 filialer från Malmö i söder till Luleå i norr. Det innebär att du alltid har en storkökspartner som känner ditt geografiska område — och som finns nära till hands när du behöver oss.
– Även om vi är rikstäckande har vi dessutom en stark lokal förankring på flera orter i Sverige. Därför kan vi snabbt hjälpa kunder med det de behöver en lösning på, säger hon.

5. Snabb och personlig kundservice
I Sundsvall arbetar 12 personer med vår kundservice — helt utan förvirrande chattrobotar.
– Telefontjänsten som våra medarbetare bemannar är själva ryggraden i vår kundservice. Människor vill prata med riktiga personer. Att ge snabb hjälp till kunderna är extremt viktigt för oss, säger Jennie.
Kundservice fungerar också som navet mellan kunder och servicetekniker, eftersom många av ärendena handlar om konkreta beställningar.
– Då måste produktkunskap och kommunikation vara på topp. På så sätt undviker vi missförstånd och säkerställer att kunderna får exakt det de behöver, tillägger hon.
Visste du att vår kundservice ofta svarar på bara 26 sekunder?
Varje år tar Culligan Storköks kundservice emot cirka 35 000 telefonsamtal och besvarar 45 000 e-postmeddelanden. De senaste tre åren har den genomsnittliga svarstiden varit 26 sekunder för telefonsamtal och 24 minuter för e-postärenden.